Rabu, 16 November 2011

~MENCARI KEREDHAAN ILLAHI~





بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

~Mencari REDHA Illahi~
( Cinta Illahi cinta hakiki ~ redha Illahi redha abadi )




5 Pesanan Buat Mu Wahai DIRI

1. Jika engkau bertemu dengan orang yang LEBIH PANDAI, itulah waktu untuk engkau MENIMBA ILMU.

2. Jika engkau bertemu dengan orang yang SAMA PANDAI, itulah waktu untuk engkau BERKONGSI ILMU.

3. Jika engkau bertemu dengan orang yang KURANG PANDAI, itulah waktu untuk engkau MENYAMPAIKAN ILMU.

4. Jika engkau bertemu dengan orang yang banyak BICARA PERKARA AKHIRAT, itulah waktu engkau TUMPANG SEKAKI.

5. Jika engkau bertemu dengan orang yang banyak BICARA PERKARA DUNIAWI, itulah waktu untuk engkau DIAM & BERLALU PERGI....


~Muhasabah Diriku~
________________________________________________


SeANGKUH & SeHEBAT Apapun Kita, Diatas Hamparan Sejadah jugalah Dahi Kita BerSUJUD,

SeCANTIK & SeINDAH Apapun Rupa kita, Kain Putih Jugalah Yg Pada Akhirnya akan Membalut TUBUH Kita,

SeKaya & SeBanyak Apapun Harta Kita, Tidak Akan Dapat Dibawa Jika pergi Menghadap ILAHI,

SeGAGAH & SeKUAT Manapun Kita Berjalan/Berlari, Pada Akhirnya Akan Tetap DIUSUNG Juga,

SeRAMAI & SeBANYAK Apapun Teman2 Kita, NAMUN KITA AKAN PERGI SEORG DIRI JUGA
1 HARI NANTI...
MATI ITU PASTI...! ! !
_________________________________________________


Adakalanya Allah MEMBERI sebelum sempat kita menadah tangan,
kerana Dia tahu apa yang kita inginkan..
Adakalanya Dia MENGAMBIL sebelum Dia memberitahu..
kerana Dia LEBIH TAHU apa yang terbaik untuk kita..
Adakalanya Dia sedang MENGUJI tanpa kita sedari,
maka Dia anugerahkan akal untuk berfikir,
untuk memilih jalan terbaik...

~muhasabah diri~

_________________________________________________


*aku SUSAH tapi ada yang LEBIH SUSAH dari aku,

*aku DERITA tapi ada yang LEBIH DERITA dari aku,

*aku SEDIH tapi ada yang LEBIH SEDIH dari aku,

*aku SAKIT tapi ada yang LEBIH SAKIT dari aku,
. . . . . . . . . . . . . . . .

> Rupanya aku lebih SENANG dari MEREKA.

> Rupanya aku lebih BAHAGIA dari MEREKA.

> Rupanya aku lebih GEMBIRA dari MEREKA.

> Rupanya aku lebih SIHAT dari MEREKA.


~~ ALHAMDULILLAH YA ALLAH ~~

~ AKU BERSYUKUR DENGAN APA YANG AKU ADA ~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


komen di sini yee :)